Тема: ХРЕСТИКИ-НУЛИКИ

Мета:

– Поглибити та узагальнити знання учнів з вивчених тем, виявити вміння застосовувати набуті знання на практиці.

– Розвинути через гру інтерес до математики, логічне мислення, кмітливість, пізнавальну активність, творчі здібності.

– Виховувати цілеспрямованість, упевненість у собі, вміння і навички розмірковувати та виховати в учнів свідоме відношення до набуття знань, які допомагають перемогти, уважність, зосередженість, почуття колективізму та відповідальності.

Форма проведення: гра.

Правила гри:

У грі беруть участь учні 5- 9 класи , які об’єднуємо в дві групи. Під час жеребкування одна з команд отримує назву «Хрестики», а інша – «Нулики». Перед грою кожна команда обирає капітана.

Капітан бере на себе керівництво командою, під час гри слідкує за дисципліною в команді. Вчитель оголошує правила конкурсу.

У конкурсі виграє та команда, яка швидше і правильно виконує завдання.

Якщо жодна з команд не впоралась із завдань або набрали однакову кількість балів, команди отримують додаткові бали. Команда, яка переможе в конкурсі, отримає право закріпити свій знак (хрестик або нулик) на табло.

І - Т У Р «Хто швидше?».

Пропоную розв’язати задачі по черзі:

1) В одній сім’ї два батьки та два сина. Скільки всього людей? (3)

2) В якому числі стільки цифр, скільки й букв?(100)

3) У семі братів по одній сестричці. Скільки всіх сестер? (1)

4) У кошику 3 яблука. Як поділити їх між трьома хлопчиками так, щоб одне яблуко залишилося у кошику? (останньому дати з кошиком)

5) У мішку 100 кг зерна. Як поділити це зерно на дві частини, щоб в одній було на 20 кг більше, ніж у другій? (60 кг і 40 кг)

6) 3 куриці за 3 дні знесуть 3 яйця. Скільки яєць знесуть 6 курок за 6 днів? (6 яєць)

7) Гарбуз важить 2 кг і ще 2/3 гарбуза. Яка маса всього гарбуза? (3 1/3)

8) По стеблину рослини, висота якої 1м лізе гусінь.

За день вона піднімається на 4дм, а за ніч опускається на 2 дм. На який день гусінь буде на вершині?(на п’ятий день)

9) Цеглина важить 2кг і ще пів цеглини. скільки важить цеглина? (4 кг)

Д О Д А Т К О В І П И Т А Н Н Я

– На уроці фізкультури учні вистроїлися в лінію на відстані 1 метр один від одного . Вся лінія розтяглась на 25 м . Скільки всього учнів ?(Відповідь : 26 )

– В майстерні по пошиву одягу від куска сукна в 200 м щодня начинаючи с 1 березня відризали по 20 м . Коли буде відрізано останній кусок ?(Відповідь : 9 березня )

ΙΙ - Т У Р «Геометриляндія»

Завдання 1

Використовуючи геометричні фігури (трикутник, коло, квадрат, прямокутник, відрізок) побудувати математичного хлопчика.

Завдання 2 «Кожній руці – своя робота»:

Лівою та правою рукою одночасно намалювати трикутник та коло.

Завдання 3

З кожної команди виходять по 4 гравці, які мають 4 таблиці з цифрами 0, 1, 2, 3. Хто швидше складе число : 1302, 2013, 1032, 2310, 1230, 123, 21.

ІІІ - Т У Р «Мудрість»

Завдання 1 . Зараз оголошуємо аукціон прислів’їв та приказок, в яких є числа. На підготовку відводиться 3 хв. Тепер по черзі, говоримо свої прислів’я та приказки.

Завдання 2 Розгадати загадки.

Щоб записувати числа

Чітко правильно і стисло,

Щоб ці числа прочитати,

Точно все підрахувати,

Розгадати шифри,

Нам потрібні … (цифри)

Чисел натуральних в світі є багато,

З них число найбільше не можна назвати

Найменше ж знати всім годиться,

І це звичайно … (одиниця)

На число це, знайте діти,

Заборонено ділити.

Проте множити - чудово

Зразу відповідь готова

Не роби собі проблем,

Обережно будь з … (нулем)

Їх в підручнику багато,

Кожну треба розв’язати.

І не будьте ви ледачі

Та розв’язуйте …. (задачі)

По ній довго можна йти,

Кінця - краю не знайти.

І початку там нема,

Бо це лінія … (пряма)

Щоб довжини виміряти,

Інструмент цей треба мати.

Як будуємо пряму -

Це й же прилад я візьму.

Вийде не пряма, а змійка,

Як загубиться … (лінійка)

В навчанні нам допомагає,

Про числа він розповідає

Відрізки, формули, кути…

Його нам треба берегти.

Повинен знати кожен учень:

Наш друг і помічник … (підручник)

ІV - Т У Р ««Що зайве?»

Я зараз вам буду називати чотири предмети, а ви повинні вибрати з них один зайвий.

Перші чотири предмети я назву для першої команди, всі інші мовчать і не підказують.

Якщо команда не відповідає, право відповіді переходить до тієї команди, яка швидше підніме руку.

1 команді: Книга, портфель, валіза, гаманець (Книга).

2 команді: Човен, машина, мотоцикл, велосипед (Човен).

3 команді: Комп'ютер, клавіатура, мишка, кішка (Кішка).

1 команді: Іван, Федр, Петров, Семен (Петров).

2 команді: Хвилина, рік, ранок, година (Ранок).

3 команді: Молоко, сир, м'ясо, кефір (М'ясо).

Підсумок. Визначаємо переможців.

Кiлькiсть переглядiв: 764

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.