Повернутися до звичайного режиму

Позакласний захід
Гра
«Музичний КВК»

Мета. Узагальнити знання учнів, розвивати музичну пам'ять і кмітливість,
інтелектуальну гнучкість. Виховувати інтерес та любов до музики,
естетичні смаки.
Обладнання. Роздаткові картки командам із прислів’ями про музику,
музичний центр, диски, комп’ютер, презентації, портрети
композиторів.
Хід гри
Вчитель. Добрий день шановні учасники нашої гри та вболівальники! Сьогодні вас усіх зібрала в цей зал ЇЇ величність Музика! Музика, яка наповнює наші серця щоденно!
(Звучить пісня «Музика» на сл.. І Боровик, муз. Ю.Рожкова у виконанні шкільного вокального ансамблю).
Вчитель. Музика не відразу стала такою, якою ми чуємо її зараз. Багато тисяч років пройшло, перш ніж з’явилися ораторії та симфонії, кантати та сонати, сучасні пісні та рок-музика. Ви знаєте чимало музичних творів, пісень, композиторів. Тому ми сьогодні ми зібралися, щоб провести захоплюючу та веселу гру. А присвячується ця гра музиці. Сьогодні буде звучати різна музика: весела і серйозна, класична і сучасна…
Отже, команди можуть зайняти свої місця.
(Під музику на сцену виходять дві команди по шість осіб).
Вчитель. А тепер дозвольте оголосити наше справедливе журі.
Вчитель. Отже, для початку визначимо порядок виступу команд. Команди отримують конверти з однаковими прислів’ями про музику. Але прислів’я треба скласти зі слів, що знаходяться в конвертах. Яка команда перша впорається із завданням – та перша й почне, а за першість отримає ще 1 бал.
(Під музику команди складають прислів’я).
Прислів’я:
1. Бідний пісні співає, а багатий тільки слухає.
2. Весело співається – весело й прядеться.
3. Бесіда дорогу скорочує, а пісня – роботу.
4. Співає пісню той, у кого голос гарний.
Конкурс «Привітання»
Кожна команда оголошує свою назву, девіз та емблему.
Команди отримують оцінки журі: максимум 5 балів.
Конкурс «Розминка»
Необхідно виділити ноти в словах. Наприклад: дорога – нота до, мімоза – нота мі,…
За кожну правильну відповідь 1 бал.

Парасолька Доручення Рекорд
Міф Клякса Мішень
Маляр Міліція Валянок
Посольство Домовий Вареник
Ремісник Факт Сіль
Сіно Колядка Арфа

Конкурс «Домашнє завдання»
Інсценізація української народної пісні. Кожна команда індивідуально підбирала пісню за власним бажанням для інсценування.
Команди отримують оцінки журі: максимум – 5 балів.
Конкурс капітанів
Капітани отримують однакові завдання,в яких повинні відгадати музичні слова.

Наприклад:
АРФАЕФАМП
ОНАМДОНЛР
ПОГИАРИЯН
ЕТООКТАВА
РАТТПЕСНЯ
АСКРИПКАН
МЕЛОДІЯФО
КОНТРАБАС
ВАЛЬСНРЕИ
ТАКТРОЯЛЬ

Скільки відгаданих слів стільки й балів.
Поки капітани розгадують кросворд, вчитель проводить гру з вболівальниками.
Гра з вболівальниками
Вчитель говорить перше слово назви групи, а вболівальники продовжують, поки не помиляться.
Наприклад:
Вчитель учні
Отпетые мошенники
Руки вверх
Ногу свело
Плач Яремії
Агата Кристи
Чай вдвоем
Дискотева Авария
Чунга Чанга
Машина времени
Ночные снайперы
HI FI
Чунга – чанга – не група, а назва пісні, і така далі…
Конкурс «Хто швидше»
1. Назвіть пташку, плазуна та зернову культуру, в назвах яких є нота «ре».
(Черепаха, орел, гречка)
2. Птах, в назві якого є нота «мі».
(Фламінго)
3. Порода домашніх собак, де є нота «до».
(Бульдог)
4. Рослина, де є нота «до».
(Подорожник)
За кожну відповідь – 1 бал.

Музична вікторина
Завдання:командам необхідно назвати назву твору,композитора,виконавців.
Для вікторини вибираються твори за програмою,які учні вже прослухали на уроках.
• Б.Окуджава «Ваше величносте, жінко»
• Л.Армстронг «Блюз західної околиці»
• Е.Преслі «Усе гаразд, мамо»
• Л.Ревуцький «Друга симфонія»
• Ж.Бізе Фрагмент з опери «Кармен»
• С.Прокоф’єв «Монтеккі і Капулетті»
За кожну відповідь-1 бал.
Біографічний поєдинок
Зачитуються біографічні відомості композиторів,не називаючи їхніх прізвищ. Командам необхідно визначити,про кого з композиторів йде мова.

…Був одним із найвидатніших органістів,що жили й живуть зараз. Він володів не тільки стрімкими пальцями,але й чудово грав на педалях ногами. Люди здалеку приїжджали спеціально,щоб подивитися на найвидатнішого органіста світу.
(Й.-С. Бах)
Створений у Великобританії 1960 року,цей гурт проіснував майже 10 років. Він виконував власні пісні на саморобних електрогітарах,започаткував ряд нових стилів у рок-музиці.
(«Бітлз»)
Цей італійський композитор народився в селі. До консерваторії не прийняли, тому музикою він займався приватно. Це не стало перешкодою до створення 28 опер, таких як «Травіата», «Аїда», «Отелло»… Написав оперу, в основу сюжету якої покладено драму Віктора Гюго. Щоб уникнути цензури, такого історичного персонажа, як король, він замінив на герцога.
(Дж.Верді, «Ріголетто»)
Німецький композитор, диригент, поет, драматург. Центральне місце в його творчості посідає оперне мистецтво. Написав 13 опер. Музичний фрагмент із його опери використовується в фільмі «Апокаліпсис сьогодні» в сцені падіння вертольота.
(С. Прокоф’єв, балет «Ромео і Джульєтта»)
Видатний німецький композитор. Творчість його пронизана глибоким ідейним змістом, насичена драматизмом. Головна ідея його творчості – незламність людського духу, прагнення через боротьбу іти до перемоги. Написав 32 сонати. Одного разу на концерті він сидів спиною до глядачів, і коли звучали аплодисменти, один із музикантів підійшов до нього і повернув обличчя композитора до публіки, бо він на той час вже був повністю глухим. (Л.Бетховен)
За кожну відповідь – 2 бали.
Конкурс «Музична естафета»
Команди по черзі виконують кілька рядків із пісень, у яких згадується рослина, передаючи естафету один одному словами: «…раз, два, три – заспівайте тепер ви…».
Вчитель. На цьому випробування для команд закінчилися. Тепер журі підраховує бали й визначає переможця, а для глядачів команди разом виконають пісню Л.Квінт «Здрастуй, світ!».
Команди разом виконують пісню Л. Квінт «Здрастуй, світ!»
Вчитель. Слово надається журі.
Підбиття підсумків, нагородження учасників.
Вчитель. Дякуємо учасникам гри «Музичний КВК» за веселу та цікаву гру, а вболівальникам за підтримку. Тож сьогоднішня гра наповнила наші серця та душі музикою.
Література
1. Фільц Б.М. «Музичне мистецтво 5-8 класи» 2008 р., с. 28.
2. О.Матюшенко. «Кохання, краса і гармонія»
3. Волошина О., Левченко А., Мільченко О. Підручник. Музичне мистецтво. 8 кл. – Х.: Веста, 2008 р.
4. Ж. «Позакласний час» №6, 2009 р. с. 91-92.

ТЕМА позакласного заходу: «Мистецтво і Любов»

МЕТА заходу: створення атмосфери духовного спілкування учнів з музикою;
закріплення та розширення уявлень учнів про тему кохання – вічну тему музичного мистецтва;
розвиток творчості учнів, їх естетичних поглядів та смаків.

ЗАВДАННЯ: навчити дітей розуміти задум музичного твору та засоби музичної виразності, завдяки яким композитор передав свою головну думку до слухача;
навчити висловлювати своє особисте відношення до музичних творів;
формувати ціннісне відношення до музичного мистецтва.

Музичний матеріал: - Нино Рота «Слова любви» ( муз з кінофільму «Ромео і
Джульєтта», рос. текст Л. Дербеньова).
- мелодія з опери «Орфей і Евредіка» К.Глюк.
- «Місячна соната» Л.Бетховен.
- «Сонет» Є.Дога.
- «Червона рута» В.Івасюк.
- «Вчора» Д.Ленон, П.Макартні.
- «Історія кохання» Ф. Лей.

Оформлення: свічки на столах; ваз з квітами; портрети композиторів;
книжкова виставка; два амура.


Звучить: «Ніно Рота «Слова любви» з кінофільму «Ромео і Джульєтта».
На фоні музики слова ведучого:

Ведучий: Шановні вчителі, учні, гості! Ми раді вас вітати на нашому святі!
Любов, це сааме велике почуття. Це слово, яке на всіх мовах світу зрозуміле без перекладу. Почуття любові сааме поетичне, піднесене, чисте і прекраснее.
Але любов буває різною: вона буває щасливою і гіркою .взаємною і безмовною, любов’ю –радістю і любов’ю-стражданням… (учні додають свої характеристики слова «любов»). Так, все це вірно, і тільки справжня любов завжди піднімає Людину, робить її кращою.
Учень: Все начинается с любови…
Твердят: «В начале было слово…»
А я провозглашаю снова:
Все начинается с Любви!..
И озаренье ,и работа,
Глаза цветов, глаза ребенка-
Все начинается с Любви!..
Все начинается с Любви:
С любви! Я это точно знаю.
Все, даже ненависть – родная
И вечная сестра любви.
Все начинается с Любви:
Мечта и страх, вино и порох.
Трагедия,тоска и подвиг-
Все начинается с любви…
Весна шепнет тебе: «Живи…»
И ты от шепота качнешься
И выпрямишься, и качнешься,
Все начинается с Любви!..

Ведучий: Століттями намагаються пояснити цей загадковий стан людини. Не одне покоління письменників, поетів, музикантів, композиторів виразили це почуття почуття в слові і в музиці.
Пропонуючи на ваш розсуд історії кохання ми переконані, що навіть самого спокусливого серцеїда не залишать байдужими ціполум*яні і ніжні сторінки, що розповідають про радості взаємини й гіркоти втрат, зухвалої зради і збереженої віри в силу кохання.
Отже, сьогодні ми відвідаємо прекрасний світ любові, почувши хвилюючі серце мелодії.
Древні греки пов*язували появу любові з народженням з білої піни морських хвиль вічноюної, прекрасної з богинь – Афродити. З тих пір Афродита ,а разом з нею і любов панують над світом. Свою волю Афродіта виконує через сина Амура ,веселого,пустотливого, підступного ,а з часом і жорстокого. Носиться Амур на своїх блискучих золотих крилах над землями і морями, у руках йогом аленька золота цибуля, за плечима – сагайдак зі стрілами. Ніхто не захищений від цих стріл. Без промахутпопадає в мету Амур. Його стріли несуть із собою радість і щастя, але часто несуть вони страждання, і, наввіть, загибель.
Давньогрецький міфрозповідає про велике кохання співака Орфея до своєї дружини Еврідіки. Але одного разу отруйна змія вжалила Еврідіку і вона померла.
Хто може продовжити мою розповідь, що було далі?
Учень: Засумував Орфей , але а його піснях продовжувала житии велика любов. Міф розповідає, що «така сила звучала в його піснях, що довкола нього як зачаровані збиралися дикі звіри. Навіть дерева зрушувалися з місць, щоб оточити Орфея і послухати його спів. Жодна гілка, жоден листочок не тремтів – уся природа слухала чудовий спів Орфея і звучання його кіфари, бо смуток і велике кохання було в його музиці.

Звучить: Мелодія з опери «Орфей і Евредіка» К. Глюка

Учениця:Співак Орфей вирішив будь-що повернути свою кохану Еврідіку і відправився в царство мертвих до царя Аїда. І в царстві вічного мороку він зворушив своєю піснею навіть цього сувороо Бога, тому, що співав про любов, про щастя, про світлі і ясні дні, які затьмарило велике горе страченої любові, туга і самотність. Герої після розлуки знаву зустрілися в підземному зарстві і вже ніщо не могло їх розлучити. І завдяки силі кохання, музиціі, яка передала всі почуття Орфея і розчулила Аїда, володар мороку повернув йому дружину.

Звертаючись до книжкової виставки
( почерзі беручи в рики книгу, для зачитування цитат)

Ведучий:Коханню дають самі різні визначення. Яке визначення слову «любов» дасте ви?
- Любов – сааме тендітне, сааме ранине з усього, що існує на сіті.
- Вірна любов ні у вогні не горить, ні у воді не тоне. (прислів*я).
- Немає на світі сили могутнішої, ніж любов (І. Страввінський).
- любов –це безцінний дар. Це єдина річ ,яку ми можемо подарувати і все ж вона у тебе залишається (Л. Толстий).
- А Мольєр вірно помітив: «В душе померк бы день и тьма настала б вновь, когда бы из нее изгнали мы любовь».
Ведучий: Так що ж це таке – кохання? Звичайно це стан душі людини. Але це стан такої сили потрясіння ,захоплення ,який змінює Людину фізично, духовно.
Але не всім людям від природи дано кохати. Дехто проживає життя, так і не пізнавши сили цього надзвичайного почуття, почуття, якого не купиш ні за які гроші. Воно або є, або його немає, і примусити себе покохати ніхто не може. Кохання не можна запланувати, воно не буває з примусу.
Воно вривається у життя раптово, навіть коли не чекаєш, навіть, коли це тобі не потрібно. І тоді з риходом кохання життя набирає сенсу, повноти.
Ви мабуть, зі мною погодитеся, що не було б найпрекрасніших музичних творів, якби композитори не закохувалися, не любили і не страждали.
Композитор Людвиг Ван Бетховен написав свій твір після освідчення в коханні. Про що він думав? Чого бажав? На що сподівався композитор?

Звучить: «Місячна соната»
Зачитування уривка листа Бетховена своїй «безсмертной возлюбленной»

Ведучий:Так любов тріумфує світом. Вона поза віком, поза часом. Про любов написано багато. Про неї складають романи і вірші: М. Цвєтаєва, М. Коцюбинський, В. Шекспір…, перелічити всіх просто неможливо. Але вони допомогають нам усвфдомити, що любов - це велике почуття і заради нього люди роблять чудеса і подвиги.
Учень: (читає з книги) Любов! Від неї розцвітає світ, запалюються очі і сердця закоханих. Середньовіна Італія… Два древні аристократичні роди ворогують один з одним. І в цій неприязні, на зло всім зародилася могутня любов юних Ромео і Джульєтти.

Джульєтта: Хто ти,
Що притаївшись під серпанком ночі,
Мою підслухав тайну сердечну?
Ромео: Яким ім*ям назвать себе – не знаю.
Своє ім*я ненавиджу я сам!
Свята моя,адже ж воно – твій ворог.
Я б розірвав його, коли б воно
Написане стояло на папері!
Джульєтта:Мій слух не похопив щей сотні слів
Із вуст твоїх, а голос я впізнала:
Хіба ти не Ромео, не Монтеккі?
Ромео: О ні, свята, знай: що не те й не інше,
Якщо вони для тебе осоружні.
Джульєтта:Як ти зайшов сюди, скажи, й навіщо?
Як міг ти перелізти через мур?
Адже високий він і неприступний.
Згадай-но, хто ти: смерть тебе спіткає,
Як з наших хто тебе застане тут.
Ромео: Кохання принесло мене на крилах,
І не змогли цьому завадить мури;
Кохання може все і все здолає,-
Твоя рідня мені не перешкода.
Джульєтта:Вони тебе уб*ють, коли побачать.
Ромео: В очах твоїх страшніша небезпека,
Ніж в двадцюти мечах. Поглянь лиш ніжно –
Й мені ненависть їхня не страшна.
Джульєтта: О, не хотіла б я нізащо в світі,
Щоб тут вони побачили тебе!..
Ромео: Своїм плащем мене прикриє ніч.
Та, як не любиш ти, - нехай знаходять…
Хай краще смерть від лютої злоби,
Ніж довгий вік без ніжності твоєї.
Джульєтта: хто показав тобі сюди дорогу?
Ромео: моя любов! Вона мене навчила,
Дала мені пораду, я ж за те
Позичив їй очей. Я не моряк,
Та будь від мене ти хоч так далеко,
Як щонайдальший берег океану,
Я б зважився такий здобути скарб!
Джульєтта: Моє лице ховає маска ночі,
Але на нім палп дівочий стид,
Що ти в цю ніч мої слова підслухав.
Хотіла б я пристойність зберегти,
Від слів своїх відмовитись хотіла б,
Хотіла б я… та годі прикидатись!
Мене ти любиш? Знаю, скажеш: «Так…»
Тобі я вірю, з мене досить слова.
О, не клянись! Зламати можеш клятву:
Недурно ж кажуть, що з любовних клятв
Сміється сам Юпітер. О Ромео!
Скажи, якщо ти любиш, правду щиру.
Коли ж вважаєш – переміг мене
Занадто швидко, я тоді насуплюсь,
Скажу уперто: «Ні!», щоб ти благав.
Інакше – ні, нізащо в світі! Ні!
Так, мій Монтеккі, так,я нерозважна
І, може, легковажною здаюсь…
Повір мені,і я вірніше буду,
Ніж ті, що хитро удають байдужість.
І я б могла байдужою здаватись,
Якби зненацька не підслухав ти
Любов мою й слова мої сердечні…
Пробач мені, поривпалкий – це легковажність;
Мою любов відкрида темна ніч.
Ромео: Клянусь цим міцяцем благославенним,
Що сріблом облива верхи дерев…
Джульєтта: О, не клянися місцем зрадливим,
Який так часто зміінює всій вигляд,
Щоб не змінилася твоя любов.
Ромео: То чим я поклянусь?
Джульєтта: Не треба зовсім.
Або, як хочеш, поклянись собою –
Душі моєї чарівним кумиром, -
І я повірю.
Ромео: Серця почуттям…
Джульєтта: Ні, не клянись! Хо чти – єдина радість,
Та не на радість змовини нічні…
Все сталось несподівано занадто –
Так швидко, так раптова й необачно,
Як блискавка, що блисне й раптом зникне
Ледь встигнемо сказати: «Ой сяйнуо!»
Добраніч, любий! Теплий подих літа
Нехай цю бруньку ніжного кохання
Оберне в пишну квітку запашну,
Коли з тобою зійдемося ще раз.
Добраніч! Хай ц тебе переллється
Той мир, що вщерть моє сппвняє серце!

Звучить: Є.Дога «Сонет»

Ведучий: Сцена у балкона – одна із самих поетичних у творах світової літератури про любов. Це дивна сцена, утім, як і вся трагедія Шекспіра. Надихала багатьох композиторів на створення творів, що так само стали шедеврами світового мистецтва.
Французький композитор Г. Берліоз створив симфонію на цей сюжет, а його співвітчизник Шарль Гуно – ліричну оперу «Ромео і Джульєтта».
У 1869 р. П.І. Чайковський написав один із найкращих воїх творів – симфонічну увертюру «Ромео і Джульєтта», а композитор С.С. Прокоф*єв одним з вищих досягнень своєї творчості вважав музику до балету «Ромео і Джульєтта», де прославлена балерина Г. Уланова зуміла виразити мовою танцю образнее слово шекспіровської трагедії.
Не обійшов цієї теми і світовий кінематограф у 1969р. Італійський режиссер Р. Дзеффирелли поставив художній фільм «Ромео і Джульєтта».
Поволі плине ріка часу, минають роки і тисячоліття. Приходять одні герої, відходять інші, тільки вічною залишається тема кохання.
На початку 70х рр.минулого століття, після неймовірного успіху пісні «Червона рута» у її автора заочно закохалися сотні шанувальниць з усього колишнього Союзу. Звідусіль йому надсилали листи, інколи просто з позначкою:м. Чернівці, Володимиру Івасюку. Невисокого зросту, русявий,голубоокий – своєю зовнішністю Івасюк справляв на жінок неабияке враження. Гарний, шляхетний, вихований – він не міг не захоплювати! В Івасюка закохувалися, закохувався і він. І те, що у житті видатного українського композитора було кохання – світле,чисте, - можемо достеменно стверджувати, слухаючи його пісні. Адже такі твори, як «Червона рута», «Я піду в далекі гори», «Відлуння твоїх кроків», «У долісвоя весна», «Дваа перстені», ….
Свою студентську любов Івасюк зустрів у стінах Чернівецького мединституту. Марія навчалася з ним в одній групі, виступала з ним в інститутському ансаммблі. Ось що розповідає Марія сьогодні: «Молодість сама по собі прекрасна, Але незрівняння ні з чим, коли поруч Людина, котра тебе розуміє і підтримує в усьому,зачаровує своєю красою, Розумом, дарує тобі ніжну ГРУ скрипки і свої пісні.Уже пізніше мені розповіли, що Івасюк був закоханий у мене, Але сам він ніколи не зізнавався. Мабуть, йому легшее було про все сказати у піснях.»

Звучить: «Червона рута» В.Івасюка


Ведучий: Книга кохання велика і невичерпна. Ми перегорнули лише декілька її сторінок. Але вона не закінчена. Ми продовжуємо вписувати в неї неві сторінки і майбутні покоління з подивом і захопленням будуть їх переписувати.
Не бывает любви несчастной,
Может быть она горькой, трудной,
Безответной и безрассудной.
Может быть смертельно опасной.
Но несчастной любовь не бывает.
Даже если она убивает
Тот, кто этого не усвоит,
И счастливой любви не стоит.

Звучит: Дж. Ленон, П .Макартні «Вчора»

Ведучий: поки жива Людина на землі, поки б*ється її серце, вона буде оспівувати любов.
Весна шепнет тебе: «Живи…»
И ті от шепота качнешься
И выпрямишься, и начнешься,
Все начинается с любви!
На нашій дошці зображене замове дерево, Але ми разом з вами зробимо з нього весняне дерево кохання. Почувши історії про кохання, напишіть на паперових сердцях ваше визначення слова «любов».
Учні пишуть та прикрашають своїми
паперцями намальоване дерево.

Согодні ми переконалися, що серед усіх чудес світу, найбільше – любов, кохання. Якби Людину запитали. Чи згодна вона прожитии життя, не пізнавши цього почуття ,я думаю, бажаючих не було. Отже, нехай настане час, коли до вас прийде високе почуття і пам*ятайте, що його потрібно берегти і цінувати!

Звучить: Ф. Лей «Історія кохання

Кiлькiсть переглядiв: 2007

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.