На допомогу класному керівнику

Година спілкування

Діти: злочин і кара

Мета: розширювати знання учнів про негативний вплив шкідливих звичок на здоров’я дітей; виховувати позитивне ставлення до людської гідності, краси та добра.

Хід години спілкування

Учитель. Сьогоднішню годину спілкування я хочу розпочати словами відомого філософа Демокріта:

Не кажи і не роби нічого поганого,

Навіть тоді, коли ти наодинці з собою.

Учись надто більше соромитись самого себе, ніж інших.

Закон можна вважати якісним тоді,

Коли смисл його є точним,

Якщо він формує чесноти у громадян.

Вступне слово вчителя.

Злочин і кара – досить актуальна тема.

У вашому віці ви повинні знати, які права дає вам закон, як слід діяти в тих чи інших випадках.

Гете писав: «Поведінка – це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя». Давайте й ми спробуємо розгледіти себе у дзеркалі своїх дій і вчинків.

Учень. Людина – складний, таємний, багатогранний світ. Її серце – вмістилище Всесвіту, зосередження емоційної енергії й сукупність ставлень до дійсності. Хто я? Навіщо прийшла (ов) у цей світ? Чи правильно чиню? Здавалося, це прості запитання, але дати відповідь на них важко.

Учень.Можна по-різному визначати мету свого існування, але її треба мати – інакше то буде не життя, а животіння. Сьогодні ми розмовляємо про підступних ворогів підлітків: тютюн, алкоголь, наркотики, крадіжки, хуліганство. І ми з’ясуємо, що таке шкідливі звички – хвороба чи щось інше?

Учень.Звичка – це певна дія яка набута людиною у процесі життя. Але звичка може перерости у хворобу, яка може мати різні наслідки. Отже людина має контролювати свої вчинки. А що таке вчинок? Він є одиничним, відносно завершеним актом поведінки. Він реалізує моральну спрямованість поведінки Думаю, що всі ви знаєте або чули влучний крилатий вислів: « Посієш учинок – пожнеш звичку, посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер - пожнеш долю». Що ж спонукає підлітків до певних вчинків . Насамперед , виховання дітей у неповній сім’ї, бажання прославитись, прагнення повелівати ( я-це сила, влада), прагнення до самостійності. Звісно, це основні причини вчинків. Давайте розглянемо конкретні вчинки і спробуємо їх проаналізувати.

Учень.На мою думку найпоширенішим серед підлітків є тютюнопаління. Нажаль, цією звичкою захоплюються не лише підлітки, а й діти 9 років. Як одні, так і інші навіть не усвідомлюють, що завдають шкоди своєму організму. А звідси виникають такі захворювання, як рак горла, легень.

Учень.Паління переслідувалося в давні часи дуже суворо. В Англії курців страчували, у Туреччині їх саджали на палю, в Італії Римський папа відлучав курців від церкви. У Росії цар Олексій Романов заборонив ввіз тютюну, а курців карали батогами. Ще хочеться сказати, про тютюн з біологічного погляду. Тютюн – трав’яниста рослина сімейства пасльонових. Є приблизно 60 видів тютюну. Із нього виготовляють хімічний продукт – нікотин-сульфат, який використовують у сільському господарстві для захисту рослин від шкідників. Понад 80% випадків захворювання раком легень припадає на долю курців-підлітків. На Русі курців засуджували до страти, та ми живемо з вами не у 12 столітті, а у 21 столітті, і не слід судити одне одного, а слід допомагати, підтримувати. Прохання до вас буде таке, що побачивши таку ситуацію, допоможіть, розтлумачте їм, що це погана звичка.

Учень.Давайте розглянемо інші згубні звички: пияцтво, алкоголізм. Пияцтво – велика загальна біда. Миритися з нею не можна, бо дуже дорого вона нам обходиться. За даними вчених, перше знайомство з алкоголем і формування позитивного ставлення до його вживання у більшості випадків ( 60-82%) відбувається в сім’ї, у компанії. У цьому випадку, як свідчать численні дослідження, неповнолітнім, щоб стати алкоголіком, достатньо вживати спиртні напої не менше разу на тиждень. Доза алкоголю при цьому невелика: 100-грам горілки або 200-250 г. міцного вина чи склянка пива – але це згодом переросте у звичку. А що несе за собою ця звичка, ми знаємо.

Учень.Алкоголізм – захворювання, причиною якого є вживання алкоголю. Він впливає на мозок, серцево-судинну систему, печінку, систему травлення. Характеризується наявністю психічної фізичної залежності. Алкоголік – хвора людина, що виявляє не переробну пристрасть до вживання алкоголю. У Єгипті та Китаї алкоголь виготовляли і вживали як святковий і повсякденний напій. У стародавніх греків пили вино лише в свята Діоніса – бога вина. Від греків потім виноробство прийшло і до римлян. Щоб випити келих вина, був спеціальний ритуал. У Росії цар Іван Грозний жорстоко карав тих, хто таємно займався виноробством і продавав горілку. Другий російський цар Олексій Михайлович 1652 року заборонив торгівлю горілкою по середах, п’ятницях і неділях, а також у Різдвяний і Петровський піст.

Учитель.Суспільство мусить дбати про здоров"я своїх дітей та підлітків, адже вони майбутнє цього суспільства. З перших днів життя дитину в нашій країні супроводжує увага і піклування спеціальних дитячих закладів - лікувальних, виховних, навчальних, спортивних, розважальних та ін. Ось ціла армія лікарів, вихователів, вчителів, інструкторів докладають масу зусиль, щоб захистити дитину від хвороб, від фізичних та психологічних травм. Але кожен повинен пам’ятати, що "Здоров’я – це вершина, яку кожен долає сам».

Батьківські збори


Батьківські збори є необхідним атрибутом шкільного життя. Як зробити їх цікавими і продуктивними? Вони можуть виявитися особливо корисними починаючому класному керівникові. 1. Для проведення батьківських зборів виберіть найбільш сприятливий день і час, постарайтеся, щоб на цей час ні у вас, ні в батьків ваших учнів не було заплановано ніяких важливих справ, цікавих телепередач і т.п. 2. Визначите одну найбільш важливу проблему, що стосується учнів вашого класу, і на її обговоренні побудуйте розмову з батьками. 3. Особливу увагу зверніть на розміщення батьків у класі. Наприклад, можна розставити столи й стільці по колу, щоб всі учасники батьківських зборів добре бачили й чули один одного. 4. Підготуйте візитки з іменами батьків, особливо в тому випадку, якщо вони ще недостатньо добре знають один одного. 5. Разом з батьками придумайте правила для учасників зборів. Наприклад: знімати верхній одяг обов'язково; не допускається мовчання під час обговорення проблеми; відкидаючи пропозицію (думку), необхідно вносити зустрічну; називати один одного по імені та по батькові або тільки по імені й т.д. 6. Бережіть час людей, запрошених на збори. Із цією метою встановіть регламент і суворо стежте за його дотриманням. 7. У ході зборів використовуйте ігри й групові форми організації взаємодії батьків. 8. Зробіть спілкування на зборах невимушеним і відвертим - може допомогти чашка чаю. 9. Під час обговорення проблемних питань опирайтеся на життєвий і педагогічний досвід найбільш авторитетних батьків, на думку членів батьківського комітету й ради школи. 10. Прагніть до того, щоб на зборах були прийняті конкретні рішення. Правила поведінки класного керівника на батьківських зборах 1. Педагогові необхідно зняти власну напругу й тривогу перед зустріччю з батьками. 2. За допомогою мови, інтонації, жестів й інших засобів дайте батькам відчути вашу повагу й увагу до них. 3. Постарайтеся зрозуміти батьків; правильно визначити проблеми, що хвилюють їх найбільш. Переконайте їх у тому, що в школи й родини одні проблеми, одні завдання, одні діти. 4. Розмовляти з батьками треба спокійно й доброзичливо. Важливо, щоб батьки всіх учнів - і благополучних, і дітей групи ризику - пішли зі зборів з вірою у свою дитину.

5. Результатом вашої спільної роботи на батьківських зборах повинна стати впевненість батьків у тому, що у вихованні дітей вони завжди можуть розраховувати на Вашу підтримку й допомогу інших учителів школи

Про роботу з батьками

• Поважайте роль батьків.

• Заохочуйте участь.

• Застосовуйте різні види, форми та стратегії для залучення батьків — будьте творчими та гнучкими.

• Порозмовляйте з батьками про взаємні очікування.

Будьте терплячими.

Зосередьте увагу на сильних сторонах сім'ї й дитини та давайте пози¬тивні відгуки. Підтримуйте контакти. Виражайте своє задоволення. Намагайтеся залучити цілу сім'ю. Організовуйте збори так, щоби батьки могли їх відвідати. Дотримуйтесь конфіденційності. Учіть співпрацювати.

Організовуйте співпрацю батьків з батьками. Проводьте спільні культурні заходи.

Отже, успішній адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі сприятимуть цілеспрямована координація дій учителів, їхній професіоналізм і досвідченість.

Такий підхід до забезпечення наступності гарантує: на етапі початкової освіти — збереження цінності цього вікового періоду, пізнавально-особистісний розвиток дитини, її готовність до взаємодії з навколишнім середовищем; розвиток провідної діяльності як фундаментального новоутворення молодшого шкільного віку; спрямованість освітньо-виховної роботи на ті вимоги, які будуть пред'явлені в основній школі; на етапі базової середньої освіти — спирання на наявний рівень навчальних досягнень молодшого шкільного віку, їх активне використання в навчально-виховному процесі; індивідуальну роботу в разі інтенсивного розвитку, спеціальну допомогу в корекції несформованих на попередньому етапі якостей, розвиток провідного виду діяльності як фундаментального новоутворення середнього шкільного віку та перспективний розвиток якісно нових видів діяльності й форм взаємодії з навколишнім середовищем, нових рис особистості школяра.

Кiлькiсть переглядiв: 517

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.