Тема: ХРЕСТИКИ-НУЛИКИ
Мета:
– Поглибити та узагальнити знання учнів з вивчених тем, виявити вміння застосовувати набуті знання на практиці.
– Розвинути через гру інтерес до математики, логічне мислення, кмітливість, пізнавальну активність, творчі здібності.
– Виховувати цілеспрямованість, упевненість у собі, вміння і навички розмірковувати та виховати в учнів свідоме відношення до набуття знань, які допомагають перемогти, уважність, зосередженість, почуття колективізму та відповідальності.
Форма проведення: гра.
Правила гри:
У грі беруть участь учні 5- 9 класи , які об’єднуємо в дві групи. Під час жеребкування одна з команд отримує назву «Хрестики», а інша – «Нулики». Перед грою кожна команда обирає капітана.
Капітан бере на себе керівництво командою, під час гри слідкує за дисципліною в команді. Вчитель оголошує правила конкурсу.
У конкурсі виграє та команда, яка швидше і правильно виконує завдання.
Якщо жодна з команд не впоралась із завдань або набрали однакову кількість балів, команди отримують додаткові бали. Команда, яка переможе в конкурсі, отримає право закріпити свій знак (хрестик або нулик) на табло.
І - Т У Р «Хто швидше?».
Пропоную розв’язати задачі по черзі:
1) В одній сім’ї два батьки та два сина. Скільки всього людей? (3)
2) В якому числі стільки цифр, скільки й букв?(100)
3) У семі братів по одній сестричці. Скільки всіх сестер? (1)
4) У кошику 3 яблука. Як поділити їх між трьома хлопчиками так, щоб одне яблуко залишилося у кошику? (останньому дати з кошиком)
5) У мішку 100 кг зерна. Як поділити це зерно на дві частини, щоб в одній було на 20 кг більше, ніж у другій? (60 кг і 40 кг)
6) 3 куриці за 3 дні знесуть 3 яйця. Скільки яєць знесуть 6 курок за 6 днів? (6 яєць)
7) Гарбуз важить 2 кг і ще 2/3 гарбуза. Яка маса всього гарбуза? (3 1/3)
8) По стеблину рослини, висота якої 1м лізе гусінь.
За день вона піднімається на 4дм, а за ніч опускається на 2 дм. На який день гусінь буде на вершині?(на п’ятий день)
9) Цеглина важить 2кг і ще пів цеглини. скільки важить цеглина? (4 кг)
Д О Д А Т К О В І П И Т А Н Н Я
– На уроці фізкультури учні вистроїлися в лінію на відстані 1 метр один від одного . Вся лінія розтяглась на 25 м . Скільки всього учнів ?(Відповідь : 26 )
– В майстерні по пошиву одягу від куска сукна в 200 м щодня начинаючи с 1 березня відризали по 20 м . Коли буде відрізано останній кусок ?(Відповідь : 9 березня )
ΙΙ - Т У Р «Геометриляндія»
Завдання 1
Використовуючи геометричні фігури (трикутник, коло, квадрат, прямокутник, відрізок) побудувати математичного хлопчика.
Завдання 2 «Кожній руці – своя робота»:
Лівою та правою рукою одночасно намалювати трикутник та коло.
Завдання 3
З кожної команди виходять по 4 гравці, які мають 4 таблиці з цифрами 0, 1, 2, 3. Хто швидше складе число : 1302, 2013, 1032, 2310, 1230, 123, 21.
ІІІ - Т У Р «Мудрість»
Завдання 1 . Зараз оголошуємо аукціон прислів’їв та приказок, в яких є числа. На підготовку відводиться 3 хв. Тепер по черзі, говоримо свої прислів’я та приказки.
Завдання 2 Розгадати загадки.
Щоб записувати числа
Чітко правильно і стисло,
Щоб ці числа прочитати,
Точно все підрахувати,
Розгадати шифри,
Нам потрібні … (цифри)
Чисел натуральних в світі є багато,
З них число найбільше не можна назвати
Найменше ж знати всім годиться,
І це звичайно … (одиниця)
На число це, знайте діти,
Заборонено ділити.
Проте множити - чудово
Зразу відповідь готова
Не роби собі проблем,
Обережно будь з … (нулем)
Їх в підручнику багато,
Кожну треба розв’язати.
І не будьте ви ледачі
Та розв’язуйте …. (задачі)
По ній довго можна йти,
Кінця - краю не знайти.
І початку там нема,
Бо це лінія … (пряма)
Щоб довжини виміряти,
Інструмент цей треба мати.
Як будуємо пряму -
Це й же прилад я візьму.
Вийде не пряма, а змійка,
Як загубиться … (лінійка)
В навчанні нам допомагає,
Про числа він розповідає
Відрізки, формули, кути…
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожен учень:
Наш друг і помічник … (підручник)
ІV - Т У Р ««Що зайве?»
Я зараз вам буду називати чотири предмети, а ви повинні вибрати з них один зайвий.
Перші чотири предмети я назву для першої команди, всі інші мовчать і не підказують.
Якщо команда не відповідає, право відповіді переходить до тієї команди, яка швидше підніме руку.
1 команді: Книга, портфель, валіза, гаманець (Книга).
2 команді: Човен, машина, мотоцикл, велосипед (Човен).
3 команді: Комп'ютер, клавіатура, мишка, кішка (Кішка).
1 команді: Іван, Федр, Петров, Семен (Петров).
2 команді: Хвилина, рік, ранок, година (Ранок).
3 команді: Молоко, сир, м'ясо, кефір (М'ясо).
Підсумок. Визначаємо переможців.
Коментарi